De Vallvidrera al Papiol, per Olorda i la Rierada

Baixador de Vallvidrera-Pantà de Vallvidrera-Turó de Can Pasqual-Santa Creu d’Olorda-Sant Bartomeu de la Quadra-La Rierada-el Salt d’Aigua-Ca n’Amigonet-Les Escletxes-El Papiol

DADES TÈCNIQUES

• Caminada núm. 72
  • Data: dijous, 17 de febrer de 2022
  • Inici: estació Baixador de Vallvidrera (FGC)
  • Final: estació El Papiol (Renfe)
  • Sector: vessant del Llobregat (Santa Creu d’Olorda-Sant Bartomeu de la Quadra-la Rierada-El Papiol)
  • Distància: 16,8 km
  • Temps: 4 h 10 min
  • Desnivell: + 340 m / – 539 m
  • Dificultat: moderada
  • Tipologia: travessa lineal (només anada)

ITINERARI

Baixador de Vallvidrera (estació FGC)-Pantà de Vallvidrera-Mas Sauró-Turó de Can Pasqual (carena)-Coll de Can Pasqual-Carretera de Molins (BV-1468)-Coll de Can Mallol-Santa Creu d’Olorda-Can Portell-Sant Bartomeu de la Quadra-Camí de la Rierada-el Salt d’Aigua-Ca n’Amigonet-Les Cases del Puig-Les Escletxes-El Papiol (església i castell)-El Papiol (estació Renfe).

MAPA DE LA RUTA

RUTA A WIKILOC

COMENTARI

Clàssica ruta per la banda del Llobregat, en aquest cas entre Santa Maria de Vallvidrera (estació Baixador de Vallvidrera) i El Papiol. Llarga travessa amb alternança de trams en pujada i en baixada. En la primera etapa del recorregut passarem pel Pantà de Vallvidrera, i des d’allà ens enfilarem fins a la carena per assolir el Turó de Can Pasqual, i després anirem planejant fins a l’indret de Santa Creu d’Olorda, amb diversos punts d’interès (ermita, ruïnes del castell i espai natural de la Pedrera dels Ocells, a part de l’àrea de lleure i restauració).
La segona etapa, sempre en descens, ens portarà de Santa Creu d’Olorda a Sant Bartomeu de la Quadra, al terme de Molins de Rei, a través d’una pista forestal. Continuarem per la zona de La Rierada, que seguirem fins arribar al Salt d’Aigua de Molins de Rei, conegut com La Resclosa.
Visitat l’indret natural seguirem per un camí en pujada que ens durà a Ca n’Amigonet i, ja planejant, agafarem l’anomenat Camí de la Serra, que ens deixarà al Camí de la Salut, molt a prop de Les Escletxes, un altre indret natural de visita obligada. Per acabar la ruta baixarem a El Papiol, passarem pel seu magnífic castell i acabarem l’excursió a l’estació de tren, als afores de la població.

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA

Tram 1
BAIXADOR DE VALLVIDRERA (FGC) (236 m) –
TURÓ DE CAN PASQUAL (469 m)

Pel Pantà de Vallvidrera i drecera del Mas Sauró

Deixem l’estació del Baixador de Vallvidrera (236 m), a Santa Maria de Vallvidrera, travessem la carretera de Sant Cugat, trobem una parada de bus al davant i girem a l’esquerra pel Camí del Pantà, vorejant la plaça de la Mina Grott, i a la cruïlla de carrers tombem a la dreta pel Camí del Cama-sec. Més enllà, un cop hem passat les darreres vivendes, veurem a mà esquerra l’entrada de la Mina Grott i de seguida serem a la zona del pantà. A la dreta tenim una casa rosada, és la Casa del Guarda, avui Espai d’interpretació del Pantà de Vallvidrera, al fons veiem la paret de la presa del pantà i, seguint la direcció del camí unes llargues escales de ciment, que ens portaran fins a dalt la presa.
Ja som al Pantà de Vallvidrera (260 m, 7 min), en aquesta ocasió (època de sequera) amb poca aigua.

Arribada al Pantà de Vallvidrera
Pantà de Vallvidrera, des de la presa

Observat el pantà, tombem a la dreta per sobre de la presa i anem a parar al carrer que passa paral·lel al pantà per la banda dreta, rodejant el barri del Mas Sauró.

La presa del pantà

Quan som al final del carrer, a la cua del pantà, veiem una esplanada amb diversos camins. Hem de mirar cap a la dreta i prendre el corriol de que neix al costat d’un camí tancat amb cadena (veure foto).

Trencall de camins a la cua del pantà. Hem de tirar pel corriol de més a la dreta

Es tracta d’un corriol que va pujant per remuntar el desnivell que ens separa del Camí de la Reineta. Pugem i en arribar a enllaçar amb el carrer, i retrobar-nos amb més vivendes del Mas Sauró, girem amunt a l’esquerra. Pocs metres després veurem a la dreta unes llargues escales que ens permetran de salvar un altre desnivell fins arribar al Camí del Mas Sauró. Les pugem i en ser a dalt el carrer trenquem a l’esquerra, sempre amunt, fins al final de les vivendes del Mas Sauró (340 m, 23 min).
Compte que en arribar a aquest punt (veure foto) hem d’agafar el camí que s’endinsa cap al bosc, prenent la direcció cap a Can Pasqual-Mas Pins.

En aquest punt hem de continuar pel mig, endinsant-nos al bosc

Iniciem la drecera cap al Camí de Can Pasqual. El camí penetra pel bosc amb lleugera pujada fins passar pel costat d’unes torres elèctriques i des d’allà el camí esdevé corriol i la pujada s’accentua. Anem pujant per un tram rocallós (i si està moll o humit, relliscós; alerta!) i rodejats de vegetació, i uns minuts més tard arribarem a enllaçar amb el Camí de Can Pasqual (406 m, 37 min).

Arribant a l’enllaç amb el Camí de Can Pasqual, que ja veiem al fons

Al trencall tombem cap a la dreta i seguim el camí, amb pujada sostinguda, però més moderada que pel corriol.

Camí de Can Pasqual

Més amunt passarem pel costat d’una torre elèctrica, des d’on surt per la dreta un corriol que puja fins al Turó de Castellví, però nosaltres continuem pel camí més fressat, que en uns minuts ens deixarà a la carena de Can Pasqual, just per on passa la pista que ve de Les Planes, en el tram entre Can Castellví i Can Masdemont.

Enllaç amb la pista de Les Planes, a la carena de Can Pasqual

A la intersecció (458 m, 48 min) trobem un pal indicador. Ara hem de girar cap a l’esquerra (direcció Turons de Can Pasqual-Carretera de Molins-Mas Pins).
El proper tram és una agradable passejada per una pista ondulant, alternant lleugeres pujades (els turons) i baixades.

En poca estona serem al punt més alt de la carena, el Turó de Can Pasqual (469 m, 56 min), senyalitzat amb un vèrtex geodèsic i situat al costat d’un gran dipòsit.
El cim es troba arran de la pista, a la dreta en el nostre sentit de la marxa, i està rodejat de bosc, per la qual cosa no ens ofereix vistes.

Arribant al Turó de Can Pasqual
Turó de Can Pasqual (469 m)

Portem aproximadament una hora de trajecte i podem dir que encara ens falta molt de camí a trepitjar, però ja hem fet la part més dura de l’itinerari, amb pujada contínua des del començament.

Tram 2
TURÓ DE CAN PASQUAL (469 m) –
SANTA CREU D’OLORDA (327 m)

Pels colls de Can Pasqual i de Can Mallol

El segon tram, en canvi, és més planer i en baixada en gran part. Continuem per la pista, ara baixant, primer passarem per Can Masdemont, des d’on seguim per la dreta avall fins enllaçar amb el Camí de Can Castellví.

Enllaç amb el Camí de Can Castellví

Girem a l’esquerra (direcció Carretera de Molins-Mas Pins) i en poca estona arribarem a la carretera de Vallvidrera a Molins de Rei (la BV-1468). Som al Coll de Can Pasqual (423 m, 1h 05 min).
Travessem la calçada amb molt de compte i tombem per la dreta, seguint el voral cimentat. Poc després passarem pel costat del Centre d’Educació Ambiental Mas Pins, just al quilòmetre 8 de la carretera.

Pas per Mas Pins

Seguim per la carretera, amb vistes del Vallès a la dreta, fins que passat el trencall de La Sargantana, hem de tornar a travessar la calçada (de nou, compte!) per anar al trencall que surt per la dreta (direcció Font de Can Mallol-Can Bosquets) (398 m).

Panoràmica del Vallès, des de la carretera de Molins
Carretera de Molins, a prop de La Sargantana
Trencall del camí de la Font de Can Mallol.

Tombem pel camí a la dreta, deixant la carretera, i l’anem seguint fins arribar a un altre camí que creua per davant nostre. Només hem de travessar aquest camí (per l’esquerra tornaríem a la carretera) i ficar-nos pel corriol que veiem al davant, endinsant-nos al bosc.

Ara seguirem el corriol que neix a la dreta del camí que travessem

És una petita drecera que ens evitarà el pas per la carretera propera i ens farà gaudir d’un caminet preciós emboscat. Pocs minuts després tornarem a ser a la carretera de Molins.

El corriol en paral·lel a la carretera, protegits per una barana

Ara protegits per una barana, seguirem el corriol paral·lel a la calçada, tot recte fins que serem molt aviat al Coll de Can Mallol, amb una nova cruïlla de camins (376 m, 1h 20 min).

Trencall del camí cap a Santa Creu d’Olorda, al Coll de Can Mallol

En aquest punt hem de prendre el camí, tancat amb cadena, en direcció Santa Creu d’Olorda-Turó del Xai-Can Calopa de Dalt.
Seguim el camí-corriol i aviat trobem un triple trencall: per la dreta aniríem cap al Turó del Xai i Can Calopa de Dalt, pel centre pujaríem al Turó d’en Serra, i per l’esquerra, atenció, és el camí que baixa a Santa Creu d’Olorda, el que hem d’agafar.

Trifurcació de camins: hem de continuar pel corriol de l’esquerra

Així doncs continuem per l’esquerra i a poc a poc anirem descendint i més endavant ja divisarem la torre de guaita del Puig d’Olorda i fins i tot l’ermita de Sant Creu. Ja en els darrers metres del corriol arribarem a una central elèctrica, que rodejarem, i tot seguit ens retrobarem amb la carretera de Molins, al seu pas per Santa Creu d’Olorda.

Enllaç amb la carretera de Molins, davant de Santa Creu d’Olorda
Accés a Santa Creu d’Olorda

Ja som a Santa Creu d’Olorda (327 m, 1h 34 min), un indret situat en el terme de Barcelona, que inclou l’ermita de Santa Creu, les restes del Castell d’Olorda, una gran esplanada i uns establiments de restauració i una àrea de pícnic. Tot plegat una àrea de lleure, un bon lloc d’estada, al bell mig de Collserola.
Al costat de l’esplanada tenim la Pedrera dels Ocells. I a una mitja hora a peu i uns 100 metres de desnivell, el Puig d’Olorda (436 m).
La nostra ruta però passa per la pedrera, pròxima parada.

Tram 3
SANTA CREU D’OLORDA (327 m) –
SANT BARTOMEU DE LA QUADRA (155 m)

Per Can Portell i Camí de Sant Bartomeu

Sortim de Santa Creu pel costat de la zona de l’ermita i el castell i a pocs metres trobarem a mà esquerra, la Pedrera dels Ocells, un espai naturalístic, que mereix una visita.

Entrada a la Pedrera dels Ocells

Es tracta d’una pedrera de pissarres negres on s’ha creat un ambient humit per als ocells de la zona. Des del mirador podem, a més de contemplar l’entorn, observar els ocells i escoltar en silenci els seus cants.

Trobareu més fotos i més informació en aquest blog.

Deixem la Pedrera i abandonem definitivament Santa Creu d’Olorda continuant per la pista cap a Molins de Rei, però només la seguirem uns pocs metres, perquè aviat trobarem una cruïlla de camins, senyalitzada (311m, 1h 37 min). Aquí hem de trencar cap a la dreta, direcció Turó d’en Quirze-Sant Bartomeu de la Quadra.

Cruïlla de camins: trenquem pel camí de la dreta

Rodegem per sota la Can Portell (masia restaurant) fins trobar la cruïlla del camí de Sant Bartomeu, on cal girar a la dreta (289 m, 1h 42 min).
Seguirem caminant per aquesta pista forestal ample i en tots els trencalls de camins que anem trobant, tots ben senyalitzats, sempre hem de continuar per la pista en direcció Sant Bartomeu de la Quadra.

Una de les senyalitzacions que trobarem en el camí

El camí va de baixada força estona, més avall rodeja el Turó d’en Quirze i aviat ja veurem al fons les vivendes de Sant Bartomeu, amb la seva ermita, i al fons el poble del Papiol, amb el seu castell a la part més alta. I cap allà anem en la nostra sortida.

Panoràmica des del camí, amb Sant Bartomeu en primer terme i el Papiol al fons
Zoom amb Sant Bartomeu de la Quadra en primer terme i El Papiol al fons
Vista amb zoom del Papiol, el final de la nostra travessa

Més endavant trobem un revolt amb el trencall a l’esquerra (175 m, 2h 02 min) cap a Can Tintorer (també masia restaurant), tombem a la dreta avall i més endavant compte perquè arribarem a l’única cruïlla no senyalitzada: un camí surt per la nostra esquerra: nosaltres hem de continuar rectes cap amunt. Comença una curta pujada i de seguida baixarem cap al fondal del Torrent de Santa Creu.

Pas pel fondal del Torrent de Santa Creu

Des d’allà, el camí va planejant, passarem per les primeres vivendes de Sant Bartomeu i finalment arribarem a una petita rotonda des d’on surten dos carrers (153 m, 2h 17 min). Nosaltres seguirem el de la dreta (carrer del Turó d’en Quirze) fins arribar a la carretera de Molins.

Arribada a Sant Bartomeu de la Quadra

Som a Sant Bartomeu de la Quadra, nucli de població dins el terme municipal de Molins de Rei.
Seguim un tros paral·lelament a la carretera fins a l’alçada de l’ermita de Sant Bartomeu de la Quadra (155 m, 2h 22min), que s’alça a la nostra esquerra. Pugem unes escales per atançar-nos-hi.

Ermita de Sant Bartomeu de la Quadra
Vistes de l’ermita
Creu de Sant Bartomeu
Entrada de l’ermita

Si voleu saber més de Sant Bartomeu de la Quadra i els seus voltants cliqueu aquí.

Tram 4
SANT BARTOMEU DE LA QUADRA (155 m) –
EL SALT D’AIGUA (La Resclosa) (63 m)

Pel Camí de la Rierada

Feta la visita baixem les escales i tornem a la carretera, travessem la calçada i continuem la ruta cap a l’esquerra, anant a buscar el vial lateral paral·lel a la carretera.

L’ermita des de la carretera de Molins

Poc després, quan s’acaba el vial, veiem per la dreta el trencall del camí de la Rierada, tancat amb cadena i perfectament senyalitzat (direcció Can Planes-El Salt d’Aigua-La Rierada) (137 m, 2h 24 min). Comencem el tram de la Rierada de Molins de Rei.

Trencall del camí de la Rierada

El camí va en descens cap a la riera de Vallvidrera. Fins arribar-hi, primer passarem pel trencall a Molins de Rei (a l’esquerra, en direcció El Terral i la Plaça de les Bruixes), més endavant per un trencall cap al Salt d’Aigua (per la dreta, en direcció al Salt i les Penyes d’en Castellví) i poc després arribarem al trencall de Can Planes-Can Rabella, per l’esquerra, just pel pont que passa per sobre la riera de Vallvidrera, l’únic curs d’aigua permanent de Collserola.

El trencall cap a Molins de Rei a l’esquerra. Nosaltres seguim avall sense abandonar la pista
Trencall a l’alçada del pont de Can Planes. Nosaltres hem de seguir rectes, en paral·lel a la riera

En aquesta cruïlla (60 m, 2h 37 min) nosaltres hem de tirar rectes, pel camí barrat amb una cadena. Poca estona després travessarem la riera i en el proper tram del camí ja podrem sentir el brogit de l’aigua del salt i saber si la cascada serà generosa o no, només per la intensitat del soroll de l’aigua en caure per la resclosa.

Pas per la riera de Vallvidrera

Més enllà arribarem al trencall d’un corriol directe al salt d’aigua (que farem al retorn), després passarem per la cruïlla de Ca n’Amigonet (per la que seguirà la nostra ruta després de la visita a la cascada) i finalment arribarem a la cruïlla (no indicada) per la dreta (veure foto) que ens portarà de seguida a la part alta del Salt d’Aigua, a la zona de la resclosa.

Trencall cap al Salt d’Aigua

Si podem travessar la riera hi ha un corriol a l’altra banda que ens permet de baixar a la part baixa de la resclosa, des d’on podrem contemplar el Salt d’Aigua de la Rierada (63 m, 2h 44 min).

El Salt d’Aigua és una cascada on les aigües de la riera de Vallvidrera es precipiten uns cinc metres per una resclosa. És un espai natural dins el terme municipal de Molins de Rei i val la pena la visita.
L’única pega és que si hi ha sequera i passa poca aigua (o a vegades gens), l’espectacle del salt queda suspès… Però si tenim sort i baixa aigua ens assegurarem un bonic espectacle en plena Serra de Collserola, en un marc natural singular. Disfruteu-ho!

Tram 5
EL SALT D’AIGUA (La Resclosa) (63 m) –
LES ESCLETXES (164 m)

Pels camins de Ca n’Amigonet i de la Serra

Feta la visita passarem a la banda dreta de la riera per ascendir a un corriol ben fressat, que passa enlairat resseguint el curs de la riera. És una curt tram, que cal fer amb prudència, i que ens porta de nou al camí de la Rierada, per on ja hem passat abans.

La riera de Vallvidrera; a la dreta el corriol que agafarem per tornar al camí
Deixem enrere el Salt d’Aigua pel corriol paral·lel a la riera
Accés al corriol del Salt d’Aigua: per aquí tornarem de nou al camí de la Rierada

En ser al camí tombem a la dreta i tornem a la cruïlla de Ca n’Amigonet, que ja hem vist abans (72 m, 2h 48 min).

Trencall de Ca n’Amigonet

A la cruïlla girem per l’esquerra (o per la dreta si des del salt hem reculat pel mateix camí de l’anada) en direcció Ca n’Amigonet-El Papiol, direcció que sempre hem de seguir a partir d’ara.

Senyalització del camí cap a Ca n’Amigonet i El Papiol

Seguirem una pista forestal que va pujant (en alguns trams de manera força notable) primer fins a Ca n’Amigonet. Entretant anirem passant per diversos trencalls, quasi tots senyalitzats. El primer és en un revolt pronunciat (111 m), més enllà veurem un trencall a la dreta, no senyalitzat, que hem d’ignorar i seguir per la pista principal; llavors, en un altre revolt passarem per un altre trencall (155 m) i poc després per un tercer (160 m), que com els altres dos, hem de seguir per la dreta, sempre en direcció Ca n’Amigonet. Abans d’arribar-hi encara passarem per un altre trencall, a la dreta, que també ignorarem.

Finalment arribarem a la cruïlla de camins de Ca n’Amigonet (167 m, 3h 11 min). A l’esquerra hi ha l’accés (tancat, és propietat particular) a Ca n’Amigonet; a la dreta arriba el camí que ve del Coll de Ca n’Amigonet i Les Cases de Can Castellví; i pel mig hi ha el Camí de la Serra, que ens portarà a la localitat del Papiol.

Arribada a Ca n’Amigonet

Continuem doncs rectes i seguim un camí planer que ens acostarà al final de l’itinerari. Passarem per una cabana de pedra (una barraca de vinya catalogada), que ens trobem a la dreta, més endavant per una petita àrea de pícnic, també a la dreta, i més tard arribarem als afores de Les Cases del Puig, que veiem al front.

Barraca de vinya arran del camí
Les Cases del Puig des del Camí de la Serra
Enllaç amb el camí cap al Papiol; al fons veiem l’indret de Les Escletxes

En ser a la cruïlla (142 m) girem a la dreta i a pocs metres enllaçarem amb el camí de La Salut-Puig Madrona. Llavors tombem a l’esquerra, en direcció El Papiol, i de seguida veurem a mà esquerra una àmplia esplanada (146 m, 3h 35 min) i seguim per un camí amunt fins arribar a Les Escletxes (164 m, 3h 37 min) .

Hem arribat a un indret natural espectacular, de visita també obligada.

Esplanada de Les Escletxes
Arribada a Les Escletxes del Papiol

Tram 6
LES ESCLETXES (estada) (164 m) –
EL PAPIOL (Renfe) (37 m)

Pel poble del Papiol, passant pel Castell

L’espai de Les Escletxes, zona d’alt interès geològic i ambiental, està constituït per un conjunt d’esquerdes naturals en roca calcària.

Una de les esquerdes naturals de l’indret
Les esquerdes estan encaixonades entre parets altes

Val molt la pena endinsar-nos en una d’aquestes esquerdes i travessar-les pel seu interior.

No és estrany, sobretot els caps de setmana, trobar-hi gent escalant les parets espectaculars de l’indret.

Podeu veure més fotos i tenir més informació de l’indret en aquest blog.

Acabada l’estada a Les Escletxes tornem a l’esplanada (146 m, 3h 45 min) i seguim per la dreta en direcció El Papiol, que tenim al costat.

Vista del Papiol des de la part alta del carrer Carme

Ho fem pel carrer Carme i anem seguint-lo avall fins arribar a la Plaça Gaudí (122 m, 3h 52 min). Aquí hem d’agafar el carrer Major, que puja decidit pel mig, i més endavant veurem a la dreta unes escales que pugen fins davant l’església de Santa Eulàlia (132 m, 3h 54 min).

Encarats a l’església anem a buscar el carrer que surt per la banda esquerra (carrer de Mossèn Rull) per un tram esglaonat i de seguida travessarem un petit túnel que ens aboca directament al Castell del Papiol (140 m, 3h 56 min).

Arribada al Castell del Papiol
Accés al castell des de l’església, per on hem arribat

El Castell del Papiol és una construcció del segle XII, d’estil romànic-gòtic, situat a la part alta del municipi.

A la zona d’entrada tenim uns panells que ens informen del patrimoni del Papiol i del castell i un mirador des del que es divisa un bona panoràmica de l’entorn proper i llunyà.

Panoràmica des del mirador de davant del castell, amb Montserrat al fons

Més informació sobre el castell a la web oficial.

Deixem el castell per l’altra banda, baixant per un carrer empedrat, el qual ens ofereix altres perspectives de l’imponent construcció.

Una de les parets del castell
Una nova vista del castell

Quan sortim del recinte del castell accedim a un carrer. Girem avall a l’esquerra i en ser en un carrer travesser hem de travessar-lo i ficar-nos pel carrer de Barcelona (122 m, 3h 58 min) .

Ens falta un darrer tram per acabar l’excursió, baixar a l’estació de tren, situada als afores de la localitat. Ho farem en poc més de deu minuts, sempre avall, passant pels carrers Barcelona, Joan Maragall, Jacint Verdaguer i Sant Antoni, fins arribar a la carretera que puja al poble. En ser-hi hem de travessar la calçada i prendre un camí cimentat que segueix en descens fins arribar a un pas soterrani per travessar l’autopista. Passat el túnel només hem de tombar a la dreta i de seguida serem a l’estació de tren del Papiol (37 m, 4h 10 min), terme final de la travessa.

DESNIVELLS I TEMPS PER TRAMS
Desnivell en metres / Temps en minuts

TramDesnivellTemps
Baixador de Vallvidrera (FGC)-Pantà de Vallvidrera (presa)+ 247′
Pantà de Vallvidrera (presa)-final barriada Mas Sauró (inici drecera a carena)+ 8017′
Final barriada Mas Sauró-enllaç Camí de Les Planes (carena), per drecera i camí+ 11824′
Camí de carena-Turó de Can Pasqual+ 118′
Pont de Can Planes-el Salt d’Aigua (La Resclosa)+ 37′
el Salt d’Aigua-trencall Camí de Ca n’Amigonet+ 94′
Camí de Ca n’Amigonet-trencall Ca n’Amigonet+ 9523′
trencall Ca n’Amigonet-Les Escletxes, pel Camí de la Serra i les Cases del Puig– 324′
estada a Les Escletxes010′
Les Escletxes-El Papiol fins Castell del Papiol-2411′
Descens fins estació Renfe El Papiol– 10314′
Totals acumulats+ 340
– 539
4 h 10′

Desglossament del temps per etapes:
Baixador de Vallvidrera-Turó de Can Pasqual: 55 min
Turó de Can Pasqual-Santa Creu d’Olorda: 40 min
Sta. Creu d’Olorda-St. Bartomeu de la Quadra: 50 min
St. Bartomeu de la Quadra-Salt d’Aigua: 20 min
Salt d’Aigua-Les Escletxes: 50 min
estada Les Escletxes-El Papiol: 35 min

Distribució del temps:
39 % en pujada, 10 % en pla i 51 % en baixada.